FACEBOOK...
MENU...
Marcin PULIT

Mamy obecnie do czynienia z hiperinflacją wiadomości, danych, które do nas docierają . W tym strumieniu informacji odbiorca staje się bezbronny, nie dysponuje narzędziami skutecznej weryfikacji wiadomości. Tempo dosyłania kolejnych informacji uniemożliwia skuteczne i sprawne porównanie źródeł, sprawdzanie ich rzetelności etc. 
Z kolei dla nadawców liczy się nade wszystko skuteczność
 w przyciąganiu uwagi. Stąd nacisk kładziony jest na emocję i siłę oddziaływania na użytkownika, a nie dostarczanie maksymalne zobiektywizowanego obrazu rzeczywistości. 
W najbliższym czasie maksymalnym wyzwaniem dla potencjalnych dziennikarzy będzie więc nie tyle dostarczanie informacji, ale ich rzetelne selekcjonowanie i weryfikowanie. Bo prawda zawsze ma znaczenie, tyle tylko, że coraz trudniej określić, gdzie jej szukać.

Najnowsze w galerii...
Partnerzy OIPC...
  • Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau