FACEBOOK...
MENU...
Marcin PULIT

Mamy obecnie do czynienia z hiperinflacjÄ… wiadomoÅ›ci, danych, które do nas docierajÄ… . W tym strumieniu informacji odbiorca staje siÄ™ bezbronny, nie dysponuje narzÄ™dziami skutecznej weryfikacji wiadomoÅ›ci. Tempo dosyÅ‚ania kolejnych informacji uniemożliwia skuteczne i sprawne porównanie źródeÅ‚, sprawdzanie ich rzetelnoÅ›ci etc. 
Z kolei dla nadawców liczy się nade wszystko skuteczność
 w przyciÄ…ganiu uwagi. StÄ…d nacisk kÅ‚adziony jest na emocjÄ™ i siÅ‚Ä™ oddziaÅ‚ywania na użytkownika, a nie dostarczanie maksymalne zobiektywizowanego obrazu rzeczywistoÅ›ci. 
W najbliższym czasie maksymalnym wyzwaniem dla potencjalnych dziennikarzy będzie więc nie tyle dostarczanie informacji, ale ich rzetelne selekcjonowanie i weryfikowanie. Bo prawda zawsze ma znaczenie, tyle tylko, że coraz trudniej określić, gdzie jej szukać.

Najnowsze w galerii...
Partnerzy OIPC...
  • WydziaÅ‚ Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego