WARSZTATY DLA UCZNIÓW ZE SZKÓŁ PODSTAWOWYCH
podczas zajęć wykorzystujemy róże formy aktywizacji
uczniów: dyskusję, mini-wykład, zajęcia ruchowe, prace
plastyczne.
|
KLASY 1-2
LEW i MYSZ, czyli o tym, że pozory często mylą ( 45 minut)
- warsztat pomaga dzieciom wzmocnić poczucie własnej wartości, uczy empatii
oraz szacunku dla innych
BRZYDKIE KACZĄTKO, czyli o tym, że słowa mogą ranić (45 minut)
- podczas warsztatu punkt ciężkości położony jest na ćwiczenia rozwijające
wrażliwość na drugiego człowieka; podczas zajęć uczniowie pobudzani są do współpracowania
ze sobą na różnych polach aktywności społecznej (w klasie, na podwórku itd.)
O ZŁOŚCI SŁÓW KILKA (45 minut)
- szukamy razem z uczniami najlepszych sposobów rozładowania złości
|
KLASY 3-4
TO WŁAŚNIE JA! Tworzymy kolaż(60 min)
- głównym celem warsztatów jest wzmocnienie poczucia własnej wartości,
odnalezienie swoich mocnych stron; dzieci pracują samodzielnie oraz w
grupach.
O ZŁOŚCI SŁÓW KILKA (45 min)
- pokazujemy uczniom, jak można rozładować złość.
|
KLASY 5-6
PRAWA DZIECKA KIEDYŚ I DZIŚ (75 minut)
- warsztat prezentuje istotę praw człowieka i obecną sytuację dzieci w
różnych zakątkach świata. Uczestnicy w trakcie zajęć wypłyną na „rejs” na
bezludną wyspę, na której sami będą musieli ustanowić swoje państwo i zasady
jego funkcjonowania.
TO WŁAŚNIE JA! Tworzymy kolaż (60 minut)
- głównym celem warsztatów jest wzmocnienie poczucia własnej wartości,
odnalezienie swoich mocnych stron; dzieci pracują samodzielnie, jak i w
grupach.
KTO TU NIE PASUJE? Czyli jak stereotypom mówimy NIE (60 minut)
- warsztat opiera się na tzw. serious game, czyli zabawie, która porusza istotne
kwestie społeczne. W jego trakcie przyglądamy się stereotypom oraz rozwijamy
empatię uczniów wobec innych.
|
KLASY 7-8
SŁOWA MAJĄ MOC (60 minut)
- warsztat porusza temat hejtu, mowy nienawiści oraz fake news’ów; uczy
odpowiedzialności za słowa, ukazuje ich siłę i konsekwencje, jakie mogą one za
sobą nieść.
KTO TU NIE PASUJE? Czyli jak stereotypom mówimy NIE
(60-70 minut)
- warsztat opiera się na tzw. serious game czyli zabawie, która porusza
istotne kwestie społeczne. W jego trakcie przyglądamy się stereotypom oraz
rozwijamy empatię uczniów wobec innych.
|